Skip to content

Intervju NIKOLA SANDULOVIĆ: Vučić me progoni, pobediću ga istinom

30/11/2014

nikola sandulović

Nikola Sandulović, lider srpskih republikanaca, već mesec dana nalazi se u političkom progonstvu. Na udaru režima našao se zbog „drskosti“ da u Londonskoj ekonomskoj školi postavi nekoliko ozbiljnih i neprijatnih pitanja Aleksandru Vučiću. Umesto odgovora, diktator je uzvratio stravičnom medijskom kampanjom, koja je za cilj imala kompromitaciju i zastrašivanje nepodobnog opozicionara.

Na Vučićev mig, u hajku su se uključili najagresivniji Vučićevi kerberi Vladimir Beba Popović, Petar Luković, Dragan J. Vučićević, Ljiljana Smajlović i slični. Brutalnim ličnim uvredama i diskvalifikacijama pokušali su da od javnosti sakriju osnovni problem – činjenicu da Sandulović ima snimak razgovora s policajcem koji mu je prenosio Vučićeve pretnje smrću. Uz zamenu teza, režimski glasnogovornici najavljivali su hapšenje Sandulovića. Mediji su odradili svoj posao, kreirali su atmosferu linča, ali targetovani opozicionar još nije dostupan dželatima.

Sandulović se trenutno nalazi u Hrvatskoj, gde je smestio svoju ćerku Klaru, kojoj je, kako tvrdi lider republikanac, u više navrata pretio Petar Panić Pana, „kontroverzni biznismen“ i Vučićev kum. Iako srpska policija i Tužilaštvo ništa nisu preduzeli kako bi proverili da li su Panić i Vučić zaista pretili i ugrozili bezbednost Sandulovića i njegove porodice, on najavljuje skori povratak u Srbiju.

Kada planirate da se vratite?

– Osnivačka skupština Republikanske partije zakazana je za 6. decembar u Senti. Na taj događaj pozvali smo predstavnike devet ambasada: američke, britanske, nemačke, italijanske, francuske, švajcarske, kanadske, mađarske i hrvatske. Pozvani su predstavnici svih medija, naravno i magazina „Tabloid“, kao i crkveni velikodostojnici, naš patrijarh, rimokatolički nadbiskup, beogradski muftija i jevrejski rabin. Očekujemo da naš gost bude i Bojan Pajtić, predsednik Demokratske stranke, a biće i iznenađenja…

Da li ćete Vi biti prisutni?

– Ne, ja ću se gostima obratiti putem video-bima. U to vreme imam zakazanu seriju razgovora s istaknutim članovima Evropskog parlamenta. Kad dokumentacija o prijavi registracije Republikanske partije bude predata Ministarstvu pravde, s kopijom tog zahteva otići ću u Brisel, da predstavnike Evropske unije upoznam s našim programom i ciljevima.

Kako se osećate kao trenutno jedini politički prognanik iz Srbije?

– Osećam se kao jedini pravi opzicionar koji je prekinuo tamu, strah i laži jednog čoveka. Imam osećaj da sam otvorio vrata za jednu novu i drugačiju Srbiju. Posle mog nastupa u Londonu, definitivno ništa više nije isto na političkoj sceni Srbije. Taj osećaj prognanika je prerastao u osećaj pobednika i nosioca istine i pravde. Sve ima svoju cenu i opravdanost u životu. Ne može se danas biti opozicionar u skupštinskoj klupi i s poslaničkim imunitetom. Imamo posla sa diktaturom i shodno tome treba svaki iskreni opozicionar i da se ponaša.

Da li ste spremni da se suočite s problemima koje će Vam nametnuti režim, posebno posle medijske hajke kojoj ste već izloženi?

– Svakako… Na režimske medijske laži i manipulacije unapred sam ukazao mnogim istaknutim političarima koji su se tada sa mnom nalazili u Londonu. Unapred sam im opisao kakve laži i bljuvotine će mediji pod Vučićevom kontrolom iznositi o meni. Ispostavilo se da je ta predikcija bila tačna. Sedeli su sa mnom i u šoku posmatrali novine koje su mi stizale iz Srbije. Naprosto, nisu mogli da razumeju takvo ponašanje medija i njihovo manipulisanje istinom. Ujedno, to je bila inicijalna kapisla koja ih je navela da me pažljivo saslušaju i obrate pažnju na dalje događaje koji mogu da uslede. Mišljenja sam da će Vučić i svi njegovi slepi poslušnici imati ozbiljne probleme sa određenim institucijama ukoliko pokušaju da na bilo koji način ugroze mene lično i političko delovanje Republikanske partije. Oni su sada u problemu jer su izašli na svetlost svetske politike i pravde, gde sam ih ja izveo. Svako pokazivanje sile preko kriminalaca ili poslušnika iz aparata vlasti, ići će direktno na Vučićevu adresu. Ja sam spreman da idem do kraja, za njega nisam siguran. Moja borba ima smisao i politički ideal, dok je njegova borba svodi samo na želju za sirovu vlast i lično bogaćenje. Šanse da on u toj borbi pobedi su ravne nuli.

Najavljivano je i Vaše hapšenje. Kako ćete reagovati ako do toga zaista dođe?

– Hapšenje bi bilo potpuno protivzakonito, za tako nešto ne postoji pravni osnov. Privatni razlozi su nešto drugo, ali zbog njih niko ne sme da zloupotrebi državne institucije. Nisam napravio nikakav prekršaj. Da jesam, već u Londonu bio bi priveden i saslušan od strane engleskih bezbedonosnih sluzbi. Evropska unija je obaveštena da mi se preti i na taj način. U slučaju da do toga ipak dođe, uslediće oštra reakcija evropskih institucija, a svetski mediji, pre svih Si-En-En, emitovaće snimak sa CD-a, koji razotkriva pretnje koje mi je uputio Vučić.

Kako ćete se ponašati ako Vas uhapse?

– Odmah ću podneti zahtev za sprovođenje istrage protiv ljudi koji budu učestvovali u hapšenju, kao i svih koji su pretili meni i mom detetu. Siguran sam da će se tom prilikom i ime Aleksandra Vučića naći u toj optužnici. Taj postupak se neće voditi u privatnoj režiji i privatnom pravosuđu premijera. To bi već bio pravi politički progon, ali i Vučićev konačni politički kraj.

U kojoj meri je uzgrožena Vaša i bezbednost Vaše porodice?

– U maksimalnoj. Više je nego očigledna povezanost pravog kriminalca i ubice Zorana Tešića sa vladajućom strukturom, a pogotovo sa premijerom, koji mi je i pretio sa njim… Evropska unija je našla povezanost događaja između atentata na mene i pretnji koje mi je uputio premijer. Radi se o istoj osobi… Dokazano je da je Tešić pokušao da me ubije, kao i da mi sada Vučić preti kako će me Tešić hapsiti. Toliko su ogrezli u svojim odnosima da se takvom čoveku čak daje medijski prostor da širi laži o meni, i to ni manje ni više nego u privatnim novinama Aleksandra Vučića, u nedeljniku „Afera“. Očiglednu povezanost tih aktera odmah su evidentirale i nadležne službe u Evropskoj uniji. Što se tiče bezbednosti moje ćerke, smatram da je takođe maksimalno ugrožena, pogotovo ako sagledamo činjenicu da je ona u konzulatu hrvatske ambasade u Londinu kao napadača na nju identifikovala Petra Panića, zvanog Pana. Panić je bivsi Šešeljev telohranitelj koji je poznat po mnogim krivičnim delima i koji je tražen zbog nekih zločine u Zapadnoj Slavoniji. Uzgred, dotični je i kum predsednika Vlade Aleksandra Vučića. Više je nego očigledno koliko je ugrožena moja i bezbednost moje porodice. Videćemo šta će bezbedonosne strukture u Srbiji preduzeti po tom pitanju i da li će se ponašati u skladu sa zakonom ili će se pridružiti Vučićevim kriminalcima u lovu na mene i moje dete. U svakom slučaju, ma šta da nam se desi, krivci su već označeni u svetu i Evropskoj uniji.

Čime ste se toliko zamerili Vučiću?

– Zamerio sam mu se onog trenutka kada je shvatio da je njegov pion i igrač Cvijan provaljen u njihovoj nameri da u startu uguši i zaustavi stvaranje Republikanske partije. Njihova loša procena mojih namera i mogućnosti dovela ih je u ovakvu bezizlaznu političku situaciju. Ja nisam opozicionar koji pristaje da bude pod kontrolom aktuelne vlasti. Mislim da je Vučić ovoliku mržnju prema meni formirao na osnovu pogrešnih informacija koje mu je servirao Cvijan i totalno iskrivljenim merilima vrednosti na koje ga je navukao nesvršeni kelner Beba Popović. Naprosto, imao je pogrešan pristup pogrešnom čoveku u pogrešno vreme. Za ovu situaciju, koju ima sa mnom i sa svim republikancima slobodnog demokratskog sveta, može isključivo da zahvali Cvijanu i Bebi Popoviću.

Kako je došlo do Vaša saradnje sa Cvijanom?

– U jednom trenutku, Cvijan je došao kod mene moleći me za pomoć. Tvrdio je da je životno ugrožen od Vučića i da traži spas u mojoj, tada još neregistrovanoj, partiji. Prihvatio sam ga ljudski, uz napomenu da njihov privatni sukob ne prenese na naše političko delovanje. Zbog toga što je tada imao poslanički imunitet, doneo sam odluku ispred Izvršnog odbora partije da ga postavim na mesto predsednika. Samim tim hteli smo da ga zaštitimo, smatrali smo da će u Skupštini adekvatno zastupati naše opozicione stavove.

Kako se ta avantura završila?

– Saradnja se završila onog trenutka kada ja nisam hteo da uspostavljam kontakte i pravim dogovore sa Vučićem. Tada Cvijan stupa na scenu i pokušava da razbije jedinstvo partije šireći dezinformacije da ja napuštam politiku. U međuvremenu, dobio sam informaciju da je za to bio dobro plaćen od strane Vučića. Po hitnom postupku smo ga izbacili iz partije. Razišli smo se na način koji je zaslužio i kako se ponaša pravedan čovek prema izdajici i plaćeniku.

Da li znate gde je nestao Cvijan?

– Poslednji put kad sam ga čuo bio je u Grčkoj, gde je ušao u vlasništvo jednog lokala. Inače, prema mojim informacijama i porukama koje sam mu slao na taj broj mobilnog telefona, sve ukazuje da se nalazi u Americi, na Floridi… Viđali su ga ljudi i u Čikagu. Kažu, pustio je bradu, promenio izgled… Suma-sumarum, gospodin Cvijan je lepo unovčio svoja politička trčkaranja malo kod Subotića, malo u zatvor kod Miškovića, a sve po nalogu SNS-a. Finalni finasijski dobitak je nezasluženo dobio jer nije uspeo da stopira formiranje i postojanje Republikanske partije. Mislim da je Vučića prevario i izneverio po tom pitanju.

Kad je Vučić pokrenuo medijsku kampanju protiv Vas, prvi mu je u pomoć priskočio Beba Popović. Otkud tolika njegova ostrašćenost prema Vama?

– Nesvršeni konobar Beba zvani Popović je poznato lice za hajke i spinovanje istine. Njega očigledno muči saznanje o tome da ja znam sve njegove kriminalne radnje, sastanke i puteve prljavog novca, u čemu je svakodnevno učestvovao, a učestvuje i dalje. Sama spoznaja da još uvek postoji živ čovek, koji je na slobodi, te da je pitanje trenutka kada će biti uhapšen i procesuiran, čini ga onim sto jeste – plašljivim, očajnim i beskrupuloznim lažljivcem…To je isti čovek koji je insistirao da budem uhapšen u „Sablji“ i kome je specijalno nošen roze koverat u kome je pisalo da je to urađeno po njegovoj naredbi. Taj nesvršeni čovek dobro zna da sam ja itekako upoznat sa svim njegovim kriminogenim delovanjima u vreme dok je bio saradnik pokojnog premijera Đinđića. Dobro zna da sam ja itekako upućen u prave razloge njegovog izbacivanja iz vlade i zabrane ulaska u nju. Dobro zna da kod mene nije prošla njegova priča o pronalaženju ubica pola sata po tragičnom događaju. Dobro zna koga je sve slao da me likvidira još dok je Zoran bio živ… Tako da mi nije nimalo čudno da jedan takav stvor ponovo bude saradnik jednog takvog premijera kakvog trenutno imamo. Nemojte da zaboravimo i činjenicu da se Beba Popović bez znanja pokojnog Đinđića tajno viđao upravo sa sadašnjim premijerom. Da li treba da vas podsećam na radovanje radikala povodom smrti Ćuruvije i Đinđića? Mislim da je svima jasno otkud Beba i Vučić zajedno protiv mene…

Protiv sebe imate najopasnije i najmoćnije ljude u Srbiji. Na koji način nameravate da se odbranite i da ih politički pobedite?

– Politički sam se već odbranio i pokazao pred očima sveta ko su oni, a ko sam ja. Smatram da uz sebe imam najmožnije oružje, a to su istina i pravda. Braniću se istinom i pravdom, a oni neka me napadaju, kao i do sada, lažima i silom. Moja pobeda je konačna. Politika kojom se bavim je isključivo ideološkog karaktera, a ona uvek pobeđuje politiku kriminala i korupcije. Pobediću ih istinom i pravdom, kad-tad. Moja pobeda je već očigledna i opipljiva, manifestuje se svakim danom kroz rastuće nezadovoljstvo prevarenog i iskorišćenog naroda.

Da li računate na podršku i saradnju s nekim drugim strankama? U kakvim ste odnosima s ljudima iz vrha Demokratske stranke?

– Ne računam na podršku nijedne političke stranke. Računam na podršku prevarenog naroda. Za sada sam u korektnim odnosima sa vrhom Demokratske stranke, ali to ne znači i da ćemo u budućnosti imati političku saradnju. Kad se vratim u Srbiju, održaću sastanke sa svim pravim opozicionim stukturama i videću koliko ima snage i volje za istinskim promenama kod drugih stranaka. Trenutno, usredsređeni smo na politiku naše partije i zadataka koji su pred nama.

Da li pratite Šešeljeve nastupe? Koliko njegov povratak može da promeni odnose snaga na političkoj sceni?

– Pomno pratim jer je prirodno da smo uključeni u svakodnevni politički život Srbije. Sam njegov povratak je bio senzacionalistički, kao i svi njegovi nastupi posle. Za mene, očekivano. Njegov povratak ne može da promeni ništa, ali njegovo političko delovanje može mnogo toga da promeni. Promene mogu da idu u dva smera. Prvi je da se udruži sa Tomislavom Nikolićem i od njega iznudi raspisivanje vanrednih parlamentarnih izbora. Pomirenjem i pritiskom kroz svakodnevne demonstacije Šešelj bi mogao da navede Nikolića da raspusti Skupštinu. Znači, udruženim snagama protiv Vučića i prelazak otvoreno na stranu Rusije i trajno zatvaranje vrata Evropi. Drugi rasplet, koji smatram realnijim, doveo bi do udruživanja njih trojice. Kao stari saradnici, mogli bi da se dogovore o podeli vlasti, pa da radikali jednom za sva vremena preuzmu kormilo države. Ne bih da dajem ishitrene zaključke, ali po mojoj proceni i iskustvu koje imam (poznavajući karaktere i psihologiju svih aktera) mišljenja sam da je ovaj drugi scenario mnogo realniji. Dolaskom Vučića na vlast, mi smo duboko zagazili nazad u devedesete, tako da će ovo biti samo još jedan dokaz povratka Srbije u njenu najgoru prošlost.

Naslovna 01 narudžbenicareklama

From → Uncategorized

7 коментара
  1. nbgd permalink

    Prvi put sam cula za Nikolu Sandulovica u zutoj stampi i krimi hronici jer je bio u vezi sa pevacicom/plesacicom Sladjanom Delibasic Djogani. Njih dvoje su bili u turbulentnoj ljubavnoj vezi koja se zavrsila skandalom; Sandulovic je optuzio Delibasicku i njenog novog decka da su prodali njegov „Jaguar.“ Sladja je neko vreme radila u fitnes klubu koji je drzao Sandulovic pa je najurena. Ovaj novi „politicki“ angazman mi je vrlo zivopisan s obzirom da je gospodin bio I zvezda tabloida pre nekoliko godina. Videcemo sta je posredi iza svega ovoga…

  2. Bojan permalink

    Jedno zapazanje:

    Narod koji je glasao za SNS 2012. ucinio je to jer su mu se smucile demokrate. Tako su se i Toma i Alek nasli na vlasti iz narodnog inata, a ne zato sto su mnogo pametni i sposobni.
    Sad se Sandulovic takodje javlja kao neko ko je protiv lose vlasti, kao svojevremeno i Toma i Alek. Ali zaboravlja se njegova proslost, da je u Beloj knjizi naveden kao clan Zvezdarskog klana itd, kao sto su i razocarani glasaci naprednjaka zazmurili na cinjenice i glasali da bi se osvetili demokratama, cija je vladavina bila katastrofalna.
    Primecujete li obrazac? Alek je bez ikakvog radnog iskustva postao premijer, treba li sad kao alternativu njemu traziti u nekome cije se ime provlaci po policijskim izvestajima i evidencijama?

  3. darko permalink

    Drugi rasplet, koji smatram realnijim, doveo bi do udruživanja njih trojice. Kao stari saradnici, mogli bi da se dogovore o podeli vlasti, pa da radikali jednom za sva vremena preuzmu kormilo države – Ovo što je izrekao Sandulović zvuči kao političko bunilo, ali je zapravo vrlo moguće. Ako se to bude desilo, Srbija je propala država. To neće biti povratak u devedesete, jer tada je postojao MIlošević koji je još kako uspešno kontrolisao Šešelje, već ćemo krenuti putem samouništenja. Ali, isto tako možemo očekivati da Šešelj, kao što već jeste, ublaži svoju profašistički retoriku i bude jedan od mnogi evroskeptika na čelu neke evropske države, koji će i pored svega sarađivati sa njima. Slično onome što je radio Koštunica. Jasno je i Šešelju da od Velike Srbje više nije ostalo ni – V. Priča o oslobođenju Srpske Krajine sada zvuči komično. Hrvatska je deo EU i NATO pakta, pa bi napad na nju od strane zemunskih četnika bio isto što ui objava rata velikom delu Evrope. Prilike su se od 2003. godine zaista radikalno promenile, tako ideja Velike Srbije sada zvuči relano taman koliko i da je neko predložio Karađorđu 1813. da osvoji Carigrad.

  4. željko.mitić permalink

    Kao dodatak ovom tesktu, treba reći da je Vlada Alesksandra Vučića 01.12.2014. godine izvršila tihi državni udar, donoseći protivustavnu odredbu o smanjenju penzija. Prema Ustavu RS penzija je stečeno pravo koje ne može (osim u slučaju da je ostavareno nezakonitim sredstvima) biti ukinuto niti smanjeno. Svojim bahatim i diletantskim postukom Vučić kamarila su ne samo pogazili Ustav svoje države, već su krenuli u otvoreno pljačku penzionera, što će umesto najavljivanog oporavka srpske privrede, doveseti do ozbiljnih posledica po budžet Srbije. Za to vreme tajkuni, kao miljenici režima, i dalje duguju stotine miliona evra na ime poreza, što bi bilo dovoljno za zastvaranje dela budžetskih rupa. Naravno, država i dalje rasipa novca na gubitaše, kao i na partijske parazite u državnoj službi, čiji broj se samo tokom 2013. uvećao za oko 30.000 neradnika. Uredba, bolje reći – neustavna uredba, o smanjenjenu penzija doneta je bez javne i stručne rasprave, što je presedan svoje vrste, zbog koga bi bilo koja evropska vlada u uređenim državama odmah pala sa vlasti. Vlada Aleksandra Vučića prekršila je gotova sva predizobrna obećanja, a podsetimo se na neka od njih : neće biti smajenja plata i penzija, ukinućemo lopovski busplus, pohapsićemo tajkune, neće biti povećanje cena stuje, neće biti povećanja poreza itd. U praksi, bilans njihove vladavine je sledeći: plate i penzije su drastično smanjenje, busplus ne samo da nije ukunut već se posle nove godine očekuju novi nameti na teret putnika, niti jedan tajkun nije uhapšen, struja je poskupela nekoliko puta, porez (pdv) je povećan nekoliko puta uz banditsko povećanje poreza na imovinu. Od novih radnih mesta, osim za sns-botove, nije bilo ničega. Da li je moguće da taj lažov i dalje vlada Srbijom?

    • darko permalink

      Е, а да ли знате шта има још ново? Напредњачки картел планира да селективно укине уредбу о забрани запошљавања у јавном сектору, али само у оном делу који се односи на општине и месне заједнице, односно локалне самоуправе. Да се Власи не би досетили, све је оправдано тиме како локлане самоуправе, због обима посла, немају довољно кадрова, па је процес рада доста успорен. Сви ми грађани и грађанке Србије добро знамо да је процес рада „успорен“ због њиховог нерада, а не због мањка људства. Далко су потребнији кадрови у здравству, али то овај режим не занима, Због тога, као и многа чега другог, не мали број младих лекара сваке године напушта Србију. Одлука да се скине вето са запошљавања у локалној самоуправи јесте услуга Вучића и камариле члановима странке, јер је јавна тајна да је напредњачки картел, попут пренадуваног балона, увећан након избора 2012, и 2014. године оним чланоством које само занима посао преко странке. Незадовољство због уредбе која је то (наводно) спречавала скоро годину дана, претило је осипањем истог, Пошто Вучића више занима рејтинг и чланство од судбине државе и пратног буџета, ово је рука помирења између лидера и чланова картела. И све то у тренутку противуставног смањивања пензија, као и плата, уз напомену да ММФ као следећи услов тражи коначно смањивање јавног сектора. Исто тако је јавна тајна да је и поред уредбе запошљавање у јавном сектору трајало и даље, али вероватно у мањој мери. За то имам и неколико примера из окружења. На жалост, Србија је опасно у канџама банде која нас води као тоталном економском колапсу.

      • darko permalink

        А за крај бих желео да опишем још један игроказ картела, који је јуче премијерно емитован у емисији „Београдска хроника“. Сви знамо да напредњаци врше власт на Вождовцу већ неколико година. Вождовац је прва општина у Београду и Србији којом су завладали, и која је још тада била огледало онога што нас све чека када заседну на власт. Непотизам, корупција, нерад, обећања… Хапсили нису јер Вождовац нема своју приватну полицију, баш штета… За то време њихов (лажни) патриотски поркет „СНП 1389“, који од доласка СНС на власт нигде се није огласио речју, почастио је све вождовачке патриоте са – патриотском теретаном на отвореном. Вероватно је то и једнио што суи грађани Општине добили од своје власти у то време. Елем, јуче и то баш на Вождовцу (као случајно) извесна Основна школа добила је систем модерног компјутерског надзора. За оне који не знају редседник ове Општине је блиски пријатељ нашег вајног министра полиције Неше Слине. Када је новопостављени систем заживео, школу су одмах посетили Слина, Вељовић и председник општине, праћени буљуком новинара. Комично. Бесмислено. Шта има министар полиције да обилази школе, зар уа такве послове не постоје задужена лица. Зар уопште има потребе да се појављује било ко из полиције? Диркеторка школе, евентулано председник општине (као донатор), и то је то. Али Слинави не пропушта, баш као ни његов Вођа, ни једног клизиште, поплаву, вејавицу, застој у сабораћају, уличну тучу, обијање киоска и слично да би се појавио пред камерама. И док у другим државама и не знају ккако изгледа министар полиције, овде га грађани чешће виђају од контроле у јавном превозу.

Оставите одговор

