Skip to content

Ćuruvija: Đinđić nije bolji od Miloševića

14/01/2015

Slavko-Curuvija-rts.rs_

Zoran Đinđić se nije nije mnogo angažovao da pomogne Slavku Ćuruviji u odbrani „Dnevnog telegrafa“ i „Evropljanina“ od progona koji je predvodio tadašnji ministar informisanja Aleksandar Vučić.

– Kad je Tijanić smenjen sa mesta direktora TV Politika, mnogo se naljutio na Đinđića: „Mene smenili, a on gleda tu televiziju!“ Šta je trebalo da uradi, da padne u nesvest? Tijanić ga nije razumeo. Mogao sam i ja tako da reagujem – kaže Ćuruvija. – Mogao sam da se posvađam sa Đinđićem i da ne govorim s njim naredne tri-četiri godine, što bi, naravno, bilo glupo, pogotovo što sam ja u takvim stvarima vrlo sličan Đinđiću. Seli smo, analizirali situaciju i procenili da mi, koliko može, pomogne u poslovnom i marketinškom smislu, ali bez ikakvih protesta i halabuke. Na svom primeru sam video kako javnost reaguje na senzacije ove vrste. Na prvoj tribini u Reksu, posle zabrane „Dnevnog telegrafa“, bila je prepuna sala i predvorje, a mnogo sveta je ostalo na ulici. Već na sledećoj tribini na istom mestu, bila je puna samo sala. I Đinđić je znao da nema smisla izlaziti na javne proteste. Sve analize javnog mnjenja pokazivale su da 60 odsto ljudi osuđuje režimsku tiraniju, ali da niko ne bi prstom makao zbog toga. On, koji je zajedno s Vukom na beogradske ulice izvodio po nekoliko stotina hiljada ljudi, na eventualne demonstracije povodom zakona i hajke na Ćuruviju, mogao je da okupi možda 20.000, a možda samo 400 Beograđana. Taj rizik je bio nepotreban i njemu i meni.

dtplakat

Umesto toga, Đinđić je veliki posao za Ćuruviju odradio posredovanjem kod Mila Đukanovića. Tokom leta, predsedniku Crne Gore je mnogo smetalo pisanje „Dnevnog telegrafa“, tako da su odnosi postajali sve lošiji, a od Đinđića boljeg lobistu Ćuruvija nije mogao da nađe. Zahvaljujući njemu, Đukanović je pomogao u registraciji Ćuruvijinog preduzeća u Crnoj Gori i štampanja u „Pobjedi“. Pored toga, Demokratska stranka je štampala plakat „Ove novine su zabranjene jer pišu istinu“. S tim sloganom Đinđić se šalio, podsećajući na njihove ranije nesporazume izazvane upravo „pisanjem istine“ „Dnevnog telegrafa“.

– Prema Đinđiću sam uvek imao rezervu, kao i on prema meni. Bez obzira na mnoge sličnosti u karakteru i pogledima na politiku, plašim se da on, kad bi došao na vlast, ne bi bio mnogo bolji od Slobodana Miloševića – tvrdio je Ćuruvija.

(Zbog čega su se svađali i kako su se mirili Slavko Ćuruvija i Zoran Đinđić pročitajte u knjizi „Oni ne praštaju“, koju možete da naručite na telefon 063/123-2702)

reklamaistina o vucicu_korice_dinex

From → Uncategorized

4 коментара
  1. Dejan permalink

    Stvarno mi nije jasno, da ima toliko onih koji veruju kako je Đinđić bio navodni veliki vizionar i reformator i da je on bio taj koji bi modernizovao i sredio Srbiju.
    Dovoljno je videti njegovo tadašnje okruženje i sve ono što se dešavalo, pa mnoge stvari postaju jasnije. Naravno, ako se želi videti.
    Samo bih voleo znati, otkuda Ružici pare za ono velelepnu vilu i za one fondove.
    To što je on bio pun praznih priča i metofora, to je druga stvar.

    Po meni, ta priča o velikom vizionaru i reformatoru je ravna priči o Aleku kao velikom vizionaru i reformatoru.

    • Jasna permalink

      Svih ovih godina unazad, tačnije od 2013.g. ja se isto pitam …sa jedne strane brutalno i tragično nastradali „vizionar“ (da je brutalno i tragično stradao to uopšte ne dovodim u sumnju, ali vizionar??), a sa druge strane sve ovo što nas zadesi zbog iznenadne smrti „vizionara“. Neće da bude baš sve tako crno-belo kako nam serviraju godinama i na moje veliko čuđenje vaskoliki puk slabog pamćenja i bez elementarne logike sve guta i guta i guta….

      • Jasna permalink

        Ispravak, od marta 2003.g., ne 2013.-greška u kucanju…

  2. boban permalink

    Koliki je Djindjic vizionar vidi se po tome sto je Dinkicu dodelio mesto guvernera NB.Da je on bio vlasnik banke da li bi na njeno cello postavio coveka koji nikada nije radio u banci.Cak ni na salteru trafike nije radio.Cume je betonirao puteve,Janjusevic savetnik za bezbednost(ni dan rada u policiji ili vojsci) I tako u nedogled.Kreten do kretena.

Оставите одговор

