Skip to content

O KOSOVU ili KAKO SAM POSTAO IZDAJNIK

18/03/2015

pogrom
Kosovo je bilo i biće deo Srbije. Na nivou emocija i mitologije. U stvarnosti, Kosovo je nezavisna albanska država.
Realno stanje odbijaju da prihvate samo dve vrste Srba: idioti i lažovi. Idioti nisu bitni, ni inače, ni za ovu priču. Dok oni bez zle namere pružaju otpor zdravom razumu, mnogo veću štetu nanose lažovi. Iako razumeju političke procese i dobro znaju kako stoje stvari, svesno žongliraju neistinama, često i bez lukrativnih motiva, već samo zato što im je tako lakše. Naprosto, recikliraju parole o „svetoj srpskoj zemlji“, „kolevci srpstva“ i „najskupljoj srpskoj reči“, pokušavajući tako da se predstave kao patriote koje iskreno boli najteža rana naroda kome pripadaju, koji vole i za koji su spremni da žrtvuju istinu. Iste mantre vrte i profesionalni lažovi, bednici iz raznih stranaka, udruženja i medija, kojima Kosovo služi kao repromaterijal u predizbornim ili nekim drugim parazitskim kampanjama.
Tačno pre 11 godina, 18. marta 2004, u novosadskoj televiziji „Jesenjin“ suočio sam se s nekoliko predstavnika te lažovske fele. Pošto je tema emisije trebalo da bude stanje u medijima, u studiju se okupilo nas petoro glavnih urednika. (Za tu temu bio sam posebno zainteresovan jer je na taj dan, 2003. godine, voljom zločinaca iz vrha DOS-ovog režima zabranjen moj „Nacional“.) Nažalost, dan ranije došlo je do fašističkog progona Srba s Kosova, tako da smo samo o tome mudre misli sukali.
– Nosi, srpska reko, krv naših sinova – Jer krvave reke svud su naše međe – Mačevi ubica svi su istog kova – Sad nosi unuke kud nosaše pređe. – Primi krv nejači u svetle ti pene – Sto puta je za te i pre umirala: Da je ne poloču pogane hijene – Da ne metnu u nju otrova i kala… – recitovala je voditeljka Olivera Miletović na početku.
U istom tonu i mi smo odrecitovali prve komentare. – Kosovo je Srbija, neophodno je hitno zaustaviti pogrom Srba i uništavanje verskih i kulturnih objekata, svet mora da reaguje… – U drugom krugu, dvojica starijih kolega, dokazanih turbo-patriota dodali su gas i ne samo što su zahtevali primenu Rezolucije 1244, nego su počeli da raspoređuju srpske vojnike i policijace na položaje oko ugroženih enklava. Pažljivije sam ih gledao nego slušao. Priča im je bila poznata, istrošena i obalavljena, a tako su i izgledali. Njih sam još istrpeo, ali ne i pripitog glavonju koji je, sve sa stavom neprikosnovenog autoriteta, počeo da objašnjava kako se treba strpiti još samo dve-tri godine, geostrateške okolnosti u svetu se menjaju, Rusija se budi…
– Ako si ti u pravu i ako zaista veruješ u to, dokaži to ličnim primerom – prekinuo sam ga i odmah mu dao konkretan predlog: – Evo, sutra ujutru pošalji svoju ćerku u Prizren. Neka tamo živi te dve-tri godine, dok Rusija ne vrati Srbiji Kosovo, ja ću joj plaćati stan i ostale troškove…
– E, jebaji ga…
– Nemoj „jebaji ga“… Upravo sad, dok mi ovde pričamo, neki ljudi, samo zato što su Srbi, iz zapaljenih kuća beže u šume, nadajući se da ih Albanci neće pohvatati i pobiti. Oni nemaju vremena da čekaju geostrateške promene, žele samo da jutro dočekaju živi.
– Razumijem, ali šta drugo da pričam? –
– Ako nemaš šta, ćuti. Na ovo nasilje besmisleno je odgovarati podsećanjem na Dušana Silnog, junaštvo iz 1389. i Lazarevu kletvu. Kletva je upućena Srbima, a njih nema, bar ne onih koji bi njen značaj testirali u praksi. Besmisleno je pričati o albanskom terorizmu. Da, on je očigledan. Besmisleno je citirati delove Rezolucije 1244, koja je, kao što svi znamo, 1999. poslužila samo kao način, prihvatljiv za sve sukobljene strane, da se okonča rat i Kosovo izdvoji iz Srbije. Umesto emotivnih izliva patriotizma treba povući konkretne političke poteze i izvršiti pritisak na strane sile koje kontrolišu Kosovo…
– Šta to znači? Ja pričam gluposti, a? – Naljutio se moj vrli kolega iz Glamoča.
– Da. Glupo je opušteno predlagati da se čeka Rusija, a, vidim, treseš nogom, jedva čekaš da se završi emisija, ohladiće se jagnjetina kod Bate Pežoa…
Upropastio sam emisiju. I sebe. Vaskoliko srpstvo navalilo je s psovkama i uvredama na mene i moju izdajničku majku. Od 30 uključenih gledalaca, nijedan nije propustio priliku da mi kaže da sam ovakav i onakav…
Uzalud sam objašnjavao da su sve srpske partije pristale da učestvuju u realizaciji američkog projekta uređenja „postkosovske Srbije“ i da se stvarnost ne može promeniti jakim emocijama i rečima, nego odlučnim potezima kakav bi bio, recimo, proglašenje Kosova i Metohije okupiranim delom državne teritorije. Znam, srpska elita, zainteresovana za ispunjavanje želja stranih ambasadora a ne nacionalnih interesa, na to ne pristaje. Upravo to dokazuje da se Kosovo brani u Beogradu, kojim vladaju isti centri moći koji upravljaju i Prištinom.
Ko je bio u pravu, vidi se danas, 11 godina posle te emisije. Žrtve žale samo preživeli članovi njihovih porodica, političari (Aleksandar Vulin) koriste ih u marketinške svrhe, državnost albanskog Kosova zaokružila je Vlada Aleksandra Vučića, za koju su, siguran sam, glasali i mnogi od onih ljutih patriota koji su me propisno izvređali. Moj kolega, rusofilski geostrateg, nije poslao ćerku u Prizren, ali i danas je na uredničkoj poziciji u jednim Vučićevim novinama. Jebaji ga…

KNJIGE PREDRAGA POPOVIĆA NARUČITE NA 063/123-2702
istina o vucicu_korice_dinexreklama

From → Uncategorized

7 коментара
  1. Kada iznoseci neki svoj stav unapred sve druge koji ga ne dele nazoves idiotima ili lazovima ti u stvari jedino i pozivas na razmenu uvreda. Covek na ovaj ili onaj nacin uvek dobije ono sto trazi.

  2. Reblogged this on P R E V R A T and commented:
    Овај Пеца ми се све више свиђа 🙂 Једино се надам да нисам постао геј у најбољим годинама…

  3. Никола permalink

    Јесте, Предраже, били сте у праву. И? Каква корист од тога? Када бисте сутра срели те ликове, гарант би Вам рекли да нисте били у праву, иако их је време демантовало. Просто, људи су такви.
    Узгред, било би лепо када бисте ту емисију окачили на Јутјуб.

  4. lotar@gmail.com permalink

    Gosn Peco, sta mislite o ekipi „Nedeljnika“- Lalic, Prelevic, Rosic, Medenica, etc…al’ iskreno?!

    Srdacan pozdrav

  5. darko permalink

    A taj „jebaji ga“ politicar izgleda jeste – Dragan J. Vucicevic. Da li sam pogodio? 🙂

    • darko permalink

      Ako nije on, onda mi mirise na urednika Novosti. Mada koliko ima rezimskih novina, mogu da nabrajam do mile volje. 🙂

Оставите одговор

