Скочи на садржај

SVEDOK ZLOČINA: Srbi su pljačkali, ubijali civile i od albanskih glava pravili stone lampe

28/03/2015

kosovo zlocini.2
Srpski policajci i vojnici na najmonstruoznije načine vršili su zločine nad albanskim civilima na Kosovu i Metohiji. Srbi su pljačkali imovinu, spaljivali kuće, ubijali starce, ženu i decu. Ranjene zarobljenike overavali su s po tri metka, a bilo je slučajeva da seku leševe Albanaca, kuvaju glave i od njih prave stone lampe. Svi oficiri, do vrha komandne odgovornosti, ne samo da su znali za ta zlodela, nego su ih i lično naređivali. Ratni zločinci nisu kažnjeni, i dan danas rade u policiji, nose uniforme i oružje, a Tužilaštvo ništa ne preduzima. Slobodni i opasni, zločinci progone svedoke krvavih dešavanja na Kosovu. S druge strane, Albanci su samo pokušali da se odbrane od ubica koji su došli da ih opljačkaju i likvidiraju.
Tako govori Slobodan Stojanović, penzionisani policajac koji je, kao pripadnik leskovačke Posebne jedinice policije, od avgusta do oktobra 1998. učestvovao u sukobima na Kosovu i Metohiji.
Da je znao šta ga čeka – kaže – nikada ne bi pristao da dođe na Kosovo, pa makar ga izbacili iz službe. Međutim, nije znao. Njegova jedinica je dobila naređenje da u južnoj pokrajini izvršava redovne policijske dužnosti. Sa četom od oko 150 policijaca, prva tri dana proveo je u Suvoj Reci, da bi četvrtog dana bili prebačeni u prizrensku kasarnu, gde su suočeni s onim što ih čeka.
– U kasarnu se spustio helikopter iz koga su izneta neka tela albanskih civila i oružje. S jedne strane su poslagani mrtvi leševi, a s druge oružje. Objasnili su nam da su to teroristi. Tako su počeli da nam ispiru mozak… – ispričao je Stojanović u intervjuu Radio-televiziji Kosovo.

Zločini iz čista mira

Stojanović kaže da sam nije ubijao, pljačkao i spaljivao sela, ali detaljno je opisao zločine svojih saboraca.
– Naša jedinica je prošla celo Kosovo, od Podujeva, Srbice, Glogovca… Nema mesta u kome nisu počinjeni zločini. Gore kod Glogovca i na svim drugim mestima,pošto je bilo dosta puštene stoke, naša policija ju je hvatala i kamionima odvozila u Prizren, gde su je prodavali mesarama. Krali su raznu robu, devastirali kuće, ništa nisu praštali. Sve što im oko vidi, ruka im nije ostavila. Moje kolege su pljačkale sve živo. Na „Juhapetrolu“ bilo je 300 motokultivatora i to je odneseno. Kola, da ne pričamo. Kola su odvožena u velikim količinama, pa su se legalizovala preko Crne Gore, a kasnije su, s beranskim tablicama, prebacivani na srpske tablice. Posle pljačke, kuće su paljene. Sva ta sela su se palila i uništavala iz čista mira. Kad smo išli magistralnim putem Priština – Peć, sa strane je bio neki zaseok, tu je bilo 15-20 kuća. Onda su spalili te kuće. Iz čista mira. Više od 90% ubijenih nije bilo aktivno, ubijani su iz čista mira. Kao kad gađaš vrapca ili zeca, tako su ubijani civili koji nisu pružali nikakav otpor. Znam jednog kolegu koji je ubio jednog starca iz čista mira. Ja sam stajao malo dalje kad je on pitao starca: „Koliko imaš para kod sebe?“ „Samo deset maraka.“ „Gde su ti?“ Matori mu daje deset maraka a on ga upuca iz čista mira. To se desilo u Glogovcu. Ja se sećam, iznad Glogovca ima jedan proplanak, bilo je jedno 400 civila, što dece, što žena, što starijih muškaraca. Jedan policajac koji je bio sa mnom hteo je da puca u njih. Rekao sam mu: „Šta ti želiš? Ovde nema nikakvog otpora, ni pasivnog, ni aktivnog…“ „Što da ne?“ – kaže mi on. „Jedna žena je perfektno govorila srpski, mislim da je bila muslimanka iz Bosne. One nam je rekla: „Šta radite? Ovde nas granatirate tri dana… Što nam uništavate kuće?“ U Orahovcu je jedan stariji čovek bio ubijen. Više od 15 dana smo prelazili preko tog leša i niko ga nije sklonio. Tako je ostao tamo i kad smo mi otišli na drugu lokaciju, nikoga nije interesovalo. U Orahovcu je 25. marta 1998. ubijeno 25 muškaraca, žena i dece, a u julu je ubijeno još 150 civila. Moje kolege koje su tada bile tamo, sve su mi ro rekle. Leševi su danima stajali sa strane. Niko ih nije sklonio – tvrdi Stojanović i opisuje slučaj koji ga je duboko potresao:
– Jedan policajac je ubijenom Albancu odsekao glavu, kuvao je tri dana i izvadio tri zlatna zuba. Kad je otišao na dopust, poneo je glavu, ispanglovao ju je i napravio od nje stonu lampu. Kasnije je isto uradio s glavom jedne Albanke, hteo je da ima dve stone lampe, od muške glave za sebe, a od ženske za svoju ženu. To se desilo iznad Orahovca, iznad Vran Stene. Posle par godina čuo sam da je završio u ludnici…
Stojanović tvrdi da komandiri ne samo što su znali za te zločine, nego su ih odobravali i naređivali:
– Naravno, viša komanda je sve znala. Komandiri su izdavali naređenje preko radio-stanica da se to radi, da se šikaniraju civili, da se ubija taj narod. Ako bi naišli na neko lice, mi bi dobijali naređenje “pustite ga da se sunča“, a to je bio znak da ga treba ubiti. Ako naiđemo na neko selo, komandir kaže: „gumica ili šibica“, znači da čistimo ili spalimo. Policijski general Sreten Lukić i vojni generali Nebojša Pavković i Vladimir Lazarević su znali šta se dešava. Pa, kako ne, oni su bili na vrhu komandne odgovornosti. Sve se znalo, ali niko ništa nije preduzimao.

kosovo zlocini.4
Streljanje ranjenih civila

Uz opšte optužbe na račun kolega, Stojanović je direktno, imenom i prezimenom, prozvao konkretne izvršioce zločina.
– Bili smo iznad Zočišta i jednog dana je došla praga. Tu je moj komandir čete Nenad Stojković doneo neki malokalibarski top i iz čista mira gađao jednu kuću. Dogledom smo mogli da vidimo, dva kilometra od nas, šetali su neki stariji ljudi po dvorištu. On je ispalio dva projektila. Jednim je pogodio onu kuću, a drugim projetilom – to je bila kumulativna mina koja ima toplotu od 9 do 12 hiljada stepeni – uništio je tu kuću. Ne znam da li je to bila srpska ili albanska kuća. Otkud njemu bestrzajni top, kad to samo vojska ima? Poznajem ljude koji su izvršili egzekuciju dva ranjena albanska civila. To je vršio Dragan Milenković zvani Šišarka. Jedan ubijeni je Ismail Hoti, a drugi se, mislim, zove Gaši. Oni su bili dva ranjena lica. Mislim da su overeni sa po tri metka u glavu, ranjeni civili… – kaže bivši srpski policajac, svedok stravičnih zločina na Kosmetu, koji optužbe potkrepljuje fotografijama albanskih žrtava i njihovih dželata.
Posle NATO bombardovanja i odlaska srpske policije i vojske s Kosova, Slobodan Stojanović je 2000. godine svoja saznanja o zločinima naveo u pismu koje je poslao tadašnjem ministru unutrašnjih poslova Vlajku Stojiljkoviću. Odgovor nije dobio. Četiri godine kasnije obratio se srpskom Tužilaštvu za ratne zločine, dao je izjavu i našao još trojicu kolega koji su prihvatili da svedoče.
Dragoljub Stanković, zamenik tužioca za ratne zločine je došao u Leskovac, upoznao se sa mnom i želeo je da nađemo još neke policajce koji bi govorili o tim zločinima. Upoznao me s Natašom Kandić i onda smo krenuli ekipno da radimo… Verovao sam Tužilaštvu i bio sam spreman da pomognem da se otkriju pravi zločinci. U stvari, tužilac je duplo radio, i sa nama i sa okrivljenima, tako da im je prenosio sve što smo mi govorili i onda je bilo uzaludno raditi sa takvim čovekom, da bi na kraju, 3. marta 2009, doživeli fijasko. Tada je podneta krivična prijava protiv policajaca Posebne jedinice u Leskovcu i uhapšena su četiri policajca. Tri meseca u istražnom zatvoru i onda su pušteni na slobodu, evo ih svi rade u policiji, nose uniformu, nikome ništa… Davali smo izjave da bi Vladimir Vukčević i njegov zamenik na kraju rekli da mi nismo validni svedoci. Pa, ko je validan za njega? Vukčević je svojevremeno rekao da on zna da se Beogradom svakodnevno šeta 300 i više ratnih zločinaca. Ej, on zna… On je saučesnik u krivičnom delu, on prikriva ratne zločince i omogućuje im da se mirno šetaju. Dragan Milenković Šišarka je bio pripremljen od Tužilaštva da u Hagu svedoči u korist Sretena Lukića, Pavkovića i Lazarevića. Uslov je bio da mu se sin zaposli u policiji – tvrdi Stojanović.

Pretnje aštićenom svedoku

Zbog ugrožene bezbednosti, ušao je u program zaštite svedoka i iz Leskovca je prebačen u Beograd. Ni to mu nije pomoglo. Pošto je ranije bio funkcioner Nezavisnog sindikata policije, u Srbiji nije mogao da se sakrije od kolega, među kojima je bilo mnogo onih koji su ga mrzeli zbog svedočenja o srpskim ratnim zločinima.
– U program zaštite svedoka ušao sam kao starešina, načelnik policijske stanice, pa me policija štitila da me ne ubiju drugi policajci. Bilo je smešnih situacija. Krećem se Knez Mihailovom ulicom, svaki drugi čovek mi se javlja, a nema onih koji bi trebalo da me štite. Među mojim čuvarima prepoznajem ljude koji su bili u Crvenim beretkama, koji su bili u SAJ-u, koji su činili zločine na Kosovu. Upravo oni su mi pretili da odustanem od svedočenja.
Na kraju, Stojanović je odustao, vratio se u Leskovac i penzionisao. Svakodnevno dobija pretnje, izopšten je iz društva.
– Odem kod lekara, neće da me pregleda. Odem u apoteku, ne daju mi lekove. Jer sam srpski izdajnik. Rodbina nije htela da razgovara sa mnom jer oni misle da uzimam neke velike pare od neke organizacije, od Albanaca, ne znam od koga. Prosto su me izolovali. Umesto one koji su vršili zločine, u Srbiji mene bije loš glas da sam srpski neprijatelj. Krajem prošle godine otišao sam u SUP da registrujem kola, pored mene je prošao onaj Dragan Milenković Šišarka i opsovao mi majku izdajničku. Samo sam ga pogledao. O tome sam izvesio ministra policije i iz negovog kabineta dobio odgovor da protiv njega ne može da se povede krivični postupak jer ne postoje elementi krivičnog dela. Jednom sam sreo Nenada Stojkovića, nakon što je izašao iz pritvora. Prošao je službenim autom pored mene i isto mi je psovao majku srpsku izdajničku. I to sam napisao Vladimiru Vukčeviću, ali nisam dobio odgovor, pa sam mu poslao poruku: „Ničija nije gorela do zore, pa neće ni tvoja, Vladimire Vukčeviću“ – kaže Stojanović, koji ističe da se, za razliku od mnogih penzionisanih kolega, ne skriva:
– Sve moje kolege koje su otišle u penziju – kriju se, ne mogu da se vide. Svi imaju putera na glavi, plaše se da ih ne prepozna neki Albanac. Ja nisam činio zločine, nisam ubijao i pljačkao. Meni nisu isprali mozak tvrdnjama da su nam Albanci neprijatelji. Mi smo došli na albansku teritoriju, nisu Albanci došli kod nas. Kad bi oni došli kod nas, u Leskovac, naravno da bih ja branio svoju kuću od vas. Znači, Albanci su morali da se organizuju da brane svoje kuće. Od 1980. često sam s jedinicom dolazio na Kosovo. Kad smo patrolirali, svraćali smo u srpske kuće, ali nisu nam dali ni vode da napunimo čuturice, a Albanci su nas zvali da sednemo, popijemo kafu, pojedemo nešto. I dan danas imam mnogo prijatelja među Albancima širom Kosova.
Kao dokaz opravdanosti za brigu o svojoj bezbednosti pominje primer policijskog lekara Branimira Kostića, koji je ubijen na Kosovu tokom 1999.
– Pokojni doktor je znao mnogo, govorio je: „Kad se vratimo, kad-tad, sve ću da ispričam“. Da li su ga policajci iz straha ubili, ne znam, ali bio je to divan čovek, pošten. Sada svi žele da prećute šta se dešvalo 1998/99. Na neki način proterano je 700.000-800.000 Albanaca s teritorije Kosova. Spas u begu tražili su i Albanci s područja Medveđe… Do istine o tim zločinima stalo je samo Nataši Kandić. Da se to ne zaboravi, napravili smo film s predstavnikom „Šakala“, koji će se ove godine emitovati u Prizrenu – rekao je Stojanović kosovskom javnom servisu.

Vučićeva kampanja protiv Srba

Intervjuom Slobodana Stojanovića, u režiji Nataše Kandić, Aleksandar Vučić je pokrenuo kampanju satanizacije Srba i opravdavanja NATO „humanitarne intervencije“. Posle ovog stravičnog svedočanstva, može se očekivati da srpski režim otkrije neke nove masovne grobnice albanskih civila, emituje dokumentarni film o nekakvim „Šakalima“ i, kao što se najavljuje, plasira informacije o tome kako su srpski zločinci ubili petoricu mladih Srba u pećkom kafiću „Panda“, o čemu bi, navodno, trebalo da svedoče i pojedini bivši istaknuti pripadnici „Crvenih beretki“.
Zločina srpskih snaga na Kosovu je bilo i svi njihovi počinioci zaslužuju najteže kazne. Žrtve zaslužuju pravdu, koju mora da sprovede država Srbija. Međutim, to je neophodno zbog osnovnih civilizacijskih principa, a ne zbog Vučićevih trenutnih političkih interesa. Kao što je 1998, kad je prvi put bio na vlasti i to kao šef ratne propagande, manipulisao istinom i stimulisao Srbe da s oružjem brane „svetu srpsku zemlju“ – „kolevku srpstva“, tako sada zloupotrebljava tuđu nesreću kako bi opravdao NATO agresiju i čišćenje Kosova od zločinačkog srpskog naroda.
U interesu Srbije i svih njenih građana jeste da budu pravno sankcionisani svi počinioci ratnih zločina, pa i oni koji su ih, s političkih funkcija, pozivali da ubijaju i ginu. Pošto su svi politički, policijski i vojni lideri iz tog vremena u Haškom tribunalu već osuđeni, red bi bio da ova kampanja na čistac istera i Aleksandra Vučića, poslednjeg simbola prošlosti koja traje.

Isto veče dok sam pisao tekst https://predragpopovic.wordpress.com/2015/03/25/vucicev-poslednji-zadatak-srbija-u-nato-protiv-rusije/, Slobodan Stojanović je na RTV Kosovo dao intervju koji možete da pogledate na ovom linku:
http://kossev.info/strana/arhiva/koha__srpski_policajac_govori_o_zlocinima_srpske_drzave/4319

KNJIGE PREDRAGA POPOVIĆA NARUČITE NA 063/123-2702
istina o vucicu_korice_dinexreklama

From → Uncategorized

35 коментара
  1. zemun permalink

    G. Popovicu, koja je poenta I cilj ovog teksta? Da, bilo je zlocina na svim stranama u ratu u bivsoj drzavi , to je ocevidno. Da li se secate mozda slucaja „Martinovic“ s pocetka 80ih kada su Albanci mucili Srbina da bi prodao svoje imanje na Kosovu i silovali ga flasom? Da li se mozda secate da je u svakom Dnevniku Tv Beograd bio izvestaj o silovanju Srpkinja I sikaniranju Srba? Na desetine hiljada Srba je prodalo imanja kao posledica tihog etnickog ciscenja.I sta sad? Da li treba da osecam empatiju kada slusam ovog nesretnika kako prica da su Srbi zlocinci , a on eto samo neduzni posmatrac i hronicar? Da li je nesretni Martinovic doziveo da zlocinci budu kaznjeni? Da li treba da podsetim da su svi Albanci svedoci zlocina nad Srbima ubijeni da ne bi svedocili u Hagu cak iako su imali status „zasticenih svedoka“? Ovaj bivsi vojnik se slobodno I bezbrizno seta I govori. To govori da smo sirokogrud narod uprkos svemu sto smo proziveli I uprkos svim nasim manama.
    Ljudi su kvarna roba, prodaju se lako; svedocili bi I protiv rodjene majke; sve mi ovo smrdi na inat I korupciju.

    • Niste pročitali tekst do kraja

      • zemun permalink

        Mislim da ovako zapaljivi tekstovi predsatavljaju neku vrstu mazohizna ili/I samomrznje (self hatred). Nikako drugacije to ne mogu shvatiti. Sto se tice Debeloustog olosa, treba se fokusirati na razotkrivanje njegovih protivzakonitih i antisrpskih aktivnosti, ali ne na ovakav nacin. Ja jesam za slobodnu, pravnu drzavu, ali nacionalni interes Srba mi je prioritet. Sve sto moze da naskodi interesima Srba mi je neprihvatljivo. Ja se na primer nikad ne bih rukovala sa olosma kao sto su Blair; Clinton; Madeleine Albright I sl. Podjednako su mi mrski NATO kao I „braca“ Rusi koji su hteli da jug Srbije poklone Bugarima u okviru San Stefanskog sporazuma; o masovnom silovanju Crvenoarmejaca 1944 da ne govorim.Vojvoda Zardjala Kasika kao politicki otac Debeloustog je protuva I huskac koji je naneo ogromnu politicku stetu Srbima. On i danas posle svega na neki izopacen, morbidan nacin pomaze vladajucoj stranci kao sto je to radio za vreme Zlobe. Verujem da obojica imaju Narcisisticki poremecaj licnosti sa depresivnim epizodama koji nas vodi u katastrofu. Plasim se da I ruski narod ne strada od svog vodje koji takodje nije dusevno zdrav covek jer svoju zemlju vodi u oruzani sukob sa svetom ; ubistva novinara , neistomisljenika I u despotizam. Primetila sam da I internet portal „Telegraf“ svakodnevno objavljuje zapaljive tekstove o zlocinima u kosovskom i BH ratu koje su navodno pocinili Srbi pa se pitam kakva je agenda I cilj te antisrpske propagande. Koliko znam gazda Telegrafa je tajkun Vesa Jevrosimovic.

      • Agenda je jednostavna: Medijskom kampanjom dokazati da su Srbi činili stravične zločine i da su opravdano kažnjeni NATO bombardovanjem i proterivanjem s Kosova. To bi olakšalo ulazak Srbije u NATO, a Vučić bi izbegao odijum javnosti. Da sad ne prepričavam sve teze, predlažem da pročitate prethodni tekst https://predragpopovic.wordpress.com/2015/03/25/vucicev-poslednji-zadatak-srbija-u-nato-protiv-rusije/

    • Marina permalink

      Poenta teksta je,bar kako ja shvatam,da mi kao narod ne valjamo ni sebi samima,jos manje drugima.
      Kaze covek,dok kolege „radile“ on samo gledao.
      Cudi me,kako i njegova glava nije postala „materijal“ za stonu lampu,vec ga „monstrumi postedese,da bi jednoga dana imao ko da svedoci o njihovim „zverstvima“.

      • Poenta teksta je – Vučić će iskoristiti ovo i slična svedočenja kako bi Srbe prikazao kao zločince koje je zaista trebalo zaustaviti u etničkom čišćenju Albanaca s Kosova, što je NATO i uradio.

    • lili permalink

      Intervjuom Slobodana Stojanovića, u režiji Nataše Kandić, Aleksandar Vučić je pokrenuo kampanju satanizacije Srba i opravdavanja NATO „humanitarne intervencije“.

    • stanislava permalink

      Meni je odavno jasno da je „Telegraf“ naprednjacki portal. Kada je bio antirezimski protest u Zajecaru, doslovce su prenosili svaku rec sa Mirkoviceve privatne tv, dok su istovremeno bukvalno sankcionisali svaki opozicioni komentar. Podrazumeva se da su botovi „udavili“ svojim komentarima. Uostalom, tako rade mnogi mediji u Srbiji. Danasnje vreme je sumrak srpskog novinarstva. Da je Vucic sahranitelj srpskog naroda mnogima je odavno jasno, samo mi nije jasno sto mi kao gradjani cutimo. Po profesiji sam socijalni radnik; dragi moji citaoci niste svesni koja beda vlada Srbijom. Srecem ljude, neretko mlade, koji citav dan zive od suva ‘leba. Nemaju posla, cekaju plate, nema ko u drzavi da stiti njihova prava. Nije redak slucaj da dodjem kuci traumirana, da se isplacem. Muz me tera da promenim posao jer cu poludeti. Mladi, vredni ljudi „gule“ pastetu i ‘leba, dok SNS-BOTOVI dobijaju dnevnice od 1.500(!) dnara da bi pisali lazi i gluposti po srpskim medijima. Vucic je zlo, prokletstvo naseg naroda. Nama se vreme Tadica i Kostunice sada cini kao da smo imali svajcarski standard – mislim da je jasno u kakvom smo problemu. Oko 25% gradjana Srbije potpada pod kategoriju siromasnih, do pre pola decenije taj broj je bio oko 10%. Spadamo medju gradjane Evrope koji najvise stede na hrani. Minimalni racun u prodavnici je statisticki pao sa 500 na 360 dinara. Meso kupujemo na stotine grama, mleko je postalo skuplje od sokova, kartice i cekovi su nam u debelom minusu. Ovi mi je struka, znam o cemu pricam. Danas slusam Sasu Radulovica na radiju Beograd, covek je opisao sta nas ceka sa Vucicem – sumrak saga. Taj ludak ne samo da ne zeli ni jednu sustinsku reformu, vec ide na to da PRIVATIZUJE drzavnu upravu. Sta to znaci: Da svuda, od sefa mesne zajednice do premijera, bude – naprednjak na vlasti. Kada budu otpustali radnike po nalogu MMF-a to ce biti iskljucivo oni koji nisu naprednjaci. Ovo ce biti repriza komunizma i nacizma – ko nije sa nama taj i ne postoji za nas. Vucic je zlocinac koji vrsi ekonomski genocid nad sopstvenim sugradjanima. Radulovic mu je predlagao sve i svasta, on je sve odbio. Covek koji sada GLUMI BORCA ZA POVECANJE PLATA I PENZIJA, pre samo godinu i po dana je DIREKTNO ODBIO sledece: – da odustane od smanjenja istih; – da smanji poreze; – da uvede kategoriju socijalnih penzija; – da kao svuda u svetu svakom nezaposlenom bude garantovana novcana pomoc dok ne pronadje posao. Na prvom mestu je ODBIO OTPUSTANJE PARTIJASA iz drzavne sluzbe. Na kraju je najurio Radulovica, doveo onu komicnu marionetu Krstica, i nastavio po starom. Kada padne sa vlasti Vucica treba uhapsiti i procesuirati, sa sve saradnicima, kao sto su Egipcani uradili sa Mubarakom. Jedva cekam da psihopatu Vucica vidim najurenog sa vlasti, ali moramo znati sledece – tada problem tek pocinje. Ma ko da dodje na vlast, nasledice drzavu u haosu. Spoljne i unutrasnje dugove, devastiranu privredu, gradjane pretvorene u socijalne slucajeve, razoreno skolstvo i pravosudje, dokusureno zdravstvo. Nama tek predstoji teska borba.

  2. Марко permalink

    Срби су од Албанских глава правили стоне лампе ???????
    КАКО ВАС НИЈЕ СРАМОТА ДА УОПШТЕ ТАКО НЕШТО НАПИШЕТЕ !!!
    А ко је продавао и монструозно вадио органе Србима на КиМ ???
    Ко је изводио масакр и терор у ЖУТОЈ КУЋИ ???

  3. Mija Zmija permalink

    Taj Stojanovicje verovatno umno poremecen ili je dobro placen za to sto prica.Poenta jeste da Vucic kroz prikaz zlocina,opravda NATO agresiju I da Kosovo dobije potpunu samostalnost od Srbije,jer eto kakvi su Srbi zlocinci,treba se Kosovu dati samostalnost.Tekst je trebalo preciznije napisati u smislu prikaza I zlocina Albanaca.Po toj prici od tog S.Stojanovica ispada da su Albanci nevine bebe,a Srbi varvari.a on bio svedok svih zlocina I eto seta slobodno.Niko iole pametan nemoze poverovati u te bljuvotine.Sigurno je bilo zlocina ili prkomerne upotrebe sile,ali da se sve bazira na izjavi ovoga placenika,e to mi neide u glavu Predraze.Vise kritickog osvrta I vise izvora informacija nije na odmet.Pozdrav I svako dobro.

    • Mijo, tekst je – do poslednjeg pasusa – prikaz intervjua koji je Stojanović dao Televiziji Kosovo. Stojanovićeve optužbe nisu predmet rasprave, nego ilustracija strategije koju Vučić primenjuje u kampanji satanizacije Srba. Nažalost, u Srbiji trenutno nema medija koji bi trebalo da, kao što Vi predlažete, prikupe više informacija o samim dešavanjima koja opisuje ovaj svedok. Pošto nisam u mogućnosti da tražim izjave od leskovačkih policajaca koji su u ovom intervjuu optuženi, mogu samo na ovakav način da ukažem na Vučićevu strategiju.

  4. Što se čudi da ne može da bude validan svedok? ako je prisustvovao zločinima koje opisuje on je „validan“ saučesnik i treba ga procesuirati pod uslovom da se nađe pravi svedok ove priče.

  5. Dragan permalink

    Pročitao sam poslednji status, tako da znam poentu ovog teksta, pa je moja replika upućena nekome ko eventualno poveruje u navode ovog Stojanovića… a nije replika Predragu Popoviću.
    Dakle… dovoljno je pročitati ovaj pasus da svakome sve bude jasno.
    „Stojanović kaže da sam nije ubijao, pljačkao i spaljivao sela, ali detaljno je opisao zločine svojih saboraca.“
    Pametnome dosta…

  6. Очигледна је намера аутора да публиковањем „исповести“ овог „сведока“ наводних србских злочина, укаже и на овај вид анти-србске пропаганде. Али по мени текст је лоше „упакован“ и лоше насловљен. Тешко је разликовати „исповест“, односно цитате (купљеног и злонамерног) сведока Стојановића од коментара добронамерног аутора Поповића. Цитати су требали да буду бар означени „наводницама“ (да сам ја писао текст, вероватно бих ставио цитате „сведока“ у „италик карактер“ или бих се користио опцијом наводника, у форми уоквиреног и „увученог“ текста у Вордпресу „“. Закључни коментар аутора Поповића је требало да иде у заглавље, у форми уводника, а не на крају текста у форми последњег пасуса, остављајући утисак да је у склопу „исповести“ наводног сведока. Тај уводник је такође требало и нагласити, рецимо друкчијим фонтом или „дебелим словима“. У наслову је требало нагласити „Сведок Наводних Злочина“. Овако је аутор себе довео у ситуацију да мора да објашњава суштину текста и своје (часне) намере- тим пре што су већина читалаца данас површни, и своје закључке доносе на основу наслова и евентуално читањем пар уводних пасуса… М. Новаковић

    • Da sam informacije „upakovao“ na način koji opisujete (a, dvoumio sam se da li da tako nešto uradim), tekst bi bio čitljiviji i prihvatljiviji za veći deo publike.
      Nisam hteo tako. Evo zašto: Osim zaključnog dela – mog komentara – sve su navodi intervjua koji je „svedok“ dao kosovskoj televiziji, zato sam hteo da ih prenesem što vernije, bez mojih kvalifikacija onoga što priča. Uveren sam da većini čitalaca nije potrebno sufliranje, sposobni su da sami zaključe o kakvoj vrsti „svedoka“ je reč. Za onu drugu vrstu čitalaca – površnih i nezainteresovanih – ne marim mnogo. Uostalom, pogledajte komentare mog prethodnog teksta. U njemu sam, u jednoj rečenici, pomenuo kako je Vučić i Šešelja angažovao za napade na Nikolića. Dovoljno da rasprava ode u tom smeru – ko je i kakav je Šešelj, a zanemari se glavna tema – Vučić satanizacijom Srba želi da stvori uslove za priključenje Srbije NATO savezu. Hoću da kažem – svako čita tekst na svoj način, kao što i ja radim.
      Dakle, nećete pogrešiti ako ovaj tekst prepakujete kako god smatrate za potrebno, da bi bilo jasnije.

      • Критика је била добронамерна. Ја сам садржај Вашег текста и ауторску намеру перфектно јасно разумео. Ваше објашњење је логично и ви као аутор и уредник блога имате свако право да текст презентујете по вашем укусу. Својим коментаром сам покушао да „амортизујем“ неке негативне реакције других читалаца, али нисам имао никакве намере да утичем на Вас да било шта мењате или прилагођавате (све у духу оне песме Бијелог Дугмета „Шта би дао да си на мом мјесту“). Све најбоље, М. Новаковић

  7. Da, tako sam i razumeo. Hvala, takođe

  8. Marina permalink

    Ne brine me Vucic,jer ja njemu nista ne verujem,vec me brine sto ima mnogo takvih ,,Stojanovica“ medju nasim narodom,koji su spremni cak i za sitan novac da svedoce ako treba i protiv rodjenog brata.
    Vucic ce otici sa vlasti pre ili kasnije kao i mnogi pre njega,ali i tada cemo mi ostati ovakvi kakvi jesmo,a to je ono sto ce nas dokrajciti

  9. Vece gluposti nisam procitao, ovog coveka mora da je neko nagazio pa sa ovim ispoljio svoju bes

  10. vuk permalink

    ovo sto je pedja rekao o tome da hoce nato da naprave pravednikom
    je ziva istina
    legalno gledano srbija moze jake pare od nato da izvuce
    e tu je vucic da kaze da nama pare nisu potrebne i da je srbija najgora na svetu
    ja sam crnogorac i jako dobro poznajem situaciju koja se u crnu goru desava
    i isto tako dobro znam da je ovde instaliran vucic sa strane naseg premijera
    to sto je vlast tamo lose ucinila vidim istovetne stvari koje se ovde iskopirane desavaju,
    ne zamerite na pravopisu
    mrzim tacke i zareze

  11. Овде видимо дно тј гњиде чија је професија да на све начине причају и раде против срба, иза њих су НАТО, ЕУ а иза званичних институција су власници капитала (једна породица) који уз помоћ више од две хиљада тоталитарних секти (од којих су најпознатије: масони, сајентолози, ротаријанци и малтешки визезови) спорводи свој утицај и политику. Значи не треба само борити се против пламена у подметнутим пожарима већ треба избацити пиромане власнике капитала из удобне скривености (у оф шор зонама крију идентитет власника фирми, али и корупираних државника) и убедити их да неће проћи некажњено.

  12. Milos permalink

    Ako je tacna ova tvoja procena o Vucicevom definitivnom putu u NATO, onda danasnja vest o odluci Zalbenog veca iz Haga kaze da je Vucic radio ovih dana na vise koloseka. Ne samo, dakle, sa Natasom Kandic. Spremili su nam neminovno jos jedno u nizu nacionalnih ponizenja. Za naseg aktuelnog gospodara bice tu jos i poseban, licni i intimni momenat psihodrame – cin ritualnog i simbolickog oceubistva, koji uopste ne sumnjam da ce izvrsiti sa najperverznijim zadovoljstvom.Sve uz pratecu propagandu svecanosti, natmurene ozbiljnosti kako i prilici kada se prinose teske zrtve na oltar otadzbini. Kad nam naposletku bude usao NATO necemo ni osetiti – a obaska sto ce nam Vulin objasnjavati kako smo mi u stvari usli u njega.

    • darko permalink

      Povratak Šešelja u Hag nije nikakvo nacionalno poniženje, daleko veće poniženje jeste ono što je dotični radio i pričao godinama (posebno tokom dvedesetih), a posebno je poniženje što Srbijom danas vladaju preobučeni radikali. Više je nego jasno da iza zahteva Haga stoji Vlada Srbije, koja sada želi da namerno stvori tenzije u društvu kako bi skrenula pažnju javnosti sa sve izraženijeg socijalnog bunta. Vučiću je jasno da će talas štrajkova i sličnih nemira zahvatiti državu realtivno brzo. Zato je potrebno građanima Srbije nametnuti temu za „razmišljanje“ – da li će ili neče Šešelj mirno otići u Hag! U trenutku dok sve teže živimo, dok kupujemo samo najosnovnije, to je zaista veoma „važna“ tema od koje nam (ne)zavisi budužnost. Kao što sam već više puta do sada napisao, građani Srbije će na kraju biti žrtve otovrenog sukoba sadašnjih i bivših radikala, opet ćemo biti žrtve njihove poltike, baš kao i devedesetih.

  13. Naravno da je nacionalno ponizenje. Pravni standardi na kojima haski tribunal zasniva svoju samovolju ne vaze ni za gradjanje Italije, ni Nemacke ni Velike Britanije, ni SAD-a, vec su rezervisani samo i iskljucivo za Srbe. Voleo nekog svog sunarodnika ili ne, kada mu odreknes solidarnost u slucaju gazenja njegovih prava, postavio si time standard u medjunarodnom ophodjenju i za sebe i za svoj narod u celini. Sto se tice, ponizenja koje osecas gledajuci nekoga sta radi i govori, uvek imas tu opciju da za njega ne glasas. Ako on uprkos tome bude politicki izabran to znaci da ostatak nacije ne deli tvoj dozivljaj ponizenja njegovim izborom, a u demokratskom poretku to je jedino relevantno. Ako ti je to neprihvatljivo uvek ti na raspolaganju ostaje karijera prosvecenog despota…..

    Osim toga, cini mi se da je tvoje vidjenje srpske politicke scene sasvim manihejsko. Sa jedne strane imas radikale i one koji su od radikala otpali a sa druge su svi ostali. Ovi prvi su izvor svekolikog mracnjastva, nasilja, lazi, obmana, a svi ostali stoje na nekom mnogo visem moralnom i civilizacijskom nivou. To naprosto nije tacno. Beskarakterni, samozivi, izdajnicki i prevarantski akteri srpske politike, kao jedna od nuznih posledica duhovne, moralne i drustvene krize u Srbiji, veoma su pravicno i nestedimice rasporedjeni po svim politickim partijama. Uostalom da je drugacije ne bi bivsi radikali ni dosli na vlast. ( kao, tu se verovatno jedino slazemo, za nijansu ipak gori od svih) Pored toga, izgleda da zanemarujes i pitanje nacionalne politike na racun ekonomskih pitanja od „kojih se“ kazes „zivi“. To je prilicno jednostrano shvatanje politike koje su ovde kod nas pokusali da promovisu Dinkicevi eksperti. U zdravoj politici se te stvari ne daju tako neprirodno razdvojiti. Uostalom nije drugacije ni u zivotu. Dzaba tebi sto ces da zasejes bastu koja ce lepo i bogato da rodi, ako ja dodjem i preotmem ti najveci deo roda, ili gore, od tebe nacinim svog stalnog bastovana, ili jos gore, izponizavam te toliko da ti nije ni do zivota a ne do rmbacenja na zemlji zarad necije tudje koristi… (mogucnosti su brojne)

    • stanislava permalink

      Radikali nikada nece shvatiti da njihova politika nije ni prioritet ni interes Srbije, Sto se mene tice, sve vas zajedno treba transportovati u Hag, kompletno rukovodstvo i SRS i SNS, pa se tamo tucite do mile volje, a nas normalne ostavite na miru. Dosta vise tog nacionalizma, dosta vise nametanja neke parole kako svi treba da pocrkamo da bi ispunili vase politicke hirove. Da je ovaj narod bio pametan, kao sto nije, trebalo vas je posle 5. oktobra zakonom zabraniti, i tacka.

      • Milos permalink

        Stanislava ovaj svet je borba. Normalnost o kojoj govoris u tako naivnom i bezazlenom obliku sumnjam da postoji i u narkomanskim fantazijama.

    • Viktor Despotović permalink

      Miloše, ako ima decu, onda ih uzmi pod ruku pa širite vaše patriJotske ideje na svoj na račun. Nemoj tuđu decu da šalješ u ratove, niti sa tuđom krvlju da ispisuješ granice. Nama je toga dosta. Šešelj je jedan totalno mizeran lik u današnjoj politici, da to nije normalno. On misli da može živeti od stare slave, ali ne može. Njega je demonatovalo vreme. Šta on može da ponudi Srbiji? Nšta! Kaže poniženje je što je poslat u Hag, pa mi onda kaži da li je poniženje kada su njegovi batinaši oteli stan od porodice Barbalić u Zemunu? Da li je to bilo ponižavanje Barbalića kao građana Srbije? Ako je poniženhje za Srbiji što se sudi Šešelju u Hagu, onda je isto tako poniženje za Barbaliće što se Šešelju nije sudilo u Srbiji za ono što im je uradio. Možda su za tebe Barbalići manje ljudi i građani jer su Hrvati?

      Miloš: „Voleo nekog svog sunarodnika ili ne, kada mu odreknes solidarnost u slucaju gazenja njegovih prava“ – Zašto vi radikali tako niste pričali kada je vaš lider otimao stan Barbalićima? Gde je bila vaša solidarnost? Vi radikali ste žešći licemeri, i zato i jeste gde zaslužujete – ispod cenzusa.

      • Milos permalink

        Ono sto je za tebe licemerje, u stvari je samo stvar nuznog uspostavljanja prioriteta. Delozacija Barbalica i za mene predstavlja kriminal. Ali, nazalost, progon i kaznjavanje u ratnim okolnostima kao i kaznjavanje svakog drugog kriminala, mora ostati podredjeno glavnom cilju – da se rat dobije. Tek kada se rat dobije, stvaraju se uslovi za kaznjavanje krivaca. Ako se rat izgubi po zakonu pobednika svi smo krivci. Shvatas li tragicnost izbora prijatelju? Izbor da pojedinacni krivci dok traju ratne okolnosti ostanu nekaznjeni ili da docekas pravdu za pobedjene – vreme kada cela nacija postaje kriva. Ne shvatas….citaj Njegosa.

    • Viktor Despotović permalink

      Posle tvog komentara zaista ne znam šta bih više napisao. Da li uopšte ima svrhe pisati bilo šta? Tebi nema pomoć, zaražen si virusom šešeljevskog ludila.

      Da li može razuman, pošten i human čovek da napiše ovako nešto: „Ali, nazalost, progon i kaznjavanje u ratnim okolnostima kao i kaznjavanje svakog drugog kriminala, mora ostati podredjeno glavnom cilju – da se rat dobije. Tek kada se rat dobije, stvaraju se uslovi za kaznjavanje krivaca.“ (?????)

      Dečko, mi nismo bili u rata devedesetih, nismo bili Z V A N I Č N O. Neverovatno, ovo je sramotno čitati. Ti ćeš svaki zločin radikala da opravdaš. Znači proterivanje Barbalića je bilo izraz patriotzima, pa što ne kažeš rođače… Ne, nemam stomak da čitam tvoje gluposti.

      • darko permalink

        Sto gubis vreme na radikala?

      • stanislava permalink

        Da je posle 5. svanuo 6. oktobar, da smo imali promene koje nismo, SRS i SPS su trebali biti zabranjeni zakonom, i tacka. Nema price, nema kako, nema zasto… Zabrana! Pa ih onda sve lepo procesuirati za sve sto su radili devedesetih. Ovako, posle 15 godina, moj sin koji je tada bio dete, sada kao srednjoskolac mora i dalje da slusa gluposti sa tv-a koje sam slusala kao student pocetkom devedesetih, i da gleda te aveti poput Seselja, Nikolica, Vuvica, Dacica… Neverovatno da mi 25 godina nismo u stanju da stavimo tacku na te likove, na njihovu promasenu politiku. Ej, ja treba da gledam i slusam Seselja 2015. godine, istog onog koji na mene hteo da posalje beretke i tenkove 2000. godiine. A ovo sto je doticni Milos kazao za Barbalice, mislim to su oni, to je njihov sistem vrednosti. Tako oni shvataju patriotizom. Pa taj isti Milos je rekao da je Seseljvo ismevanje mrtvog Curuvije samo angedota, da je to ubisto nesto sto treba zaboraviti, ali jedino treba pamtiti i slediti Seselja. Da se najejzis od takvih budala.

  14. Eidur Haffnarsson permalink

    Bas pre po sata-sat sam, trazeci nesto, ukuco na Jutjub Slobodan Jovanovic i medju prvim klipovima mi ispao ovaj intervju istoimenog Stojanovica na RTK. Rekoh aj da vidim na brzaka o cemu je rec, vidim covek s nasim imenom.. Pripremio se da vidim solidnu svadju. Kad je stao da prica o kuvanim glavama od kojih su napravljene stolne lampe, poco sam da neveruem. Onda rekoh da potrazim sta na netu ima o tom coveku – jako malo. Naidjoh naravno na e-novine – normalo. Na koga drugog sam mogo da naidjem.. Necu da citam e-novine, pa se bacih na trazenje drugih linkova. I naidjem ovde. I kako citah ovo, zapravo preletajuci na brzaka ocima preko teksta, jer sam bio nestrpljiv da vidim tvoj zakljucak, primetim negde u intervjuu kako je reko da se ti panduri i danas slobodno setaju i onda pomislim pa kako ga niko od njih nije likvidirao do sad. Okej, bio je zasticen svedok i to, al poslednjih godina eto prica javno sve to sto prica, a kod nas je retko ko cuo i za njega i za njegovu pricu, nema ga na televizijama (izuzev RTK), nema mnogo tekstova na netu o njemu i dok mu je takva slaba popularnost, sigurno i oni misle da je bolji trenutak da ga likvidiraju nego kad dobije veci publicitet. Vido sam datum iz 2013. na nekoj vesti o njemu (mozda ima i starijih) i da ga do sad panduri koji se slobodno setaju nisu sredili, ma ni pokusali, je jako tesko za poverovati. Dakle verovatno ubire neki kes covek sa ovom pricom.

Trackbacks & Pingbacks

  1. Предраг Поповић: ВУЧИЋЕВА КАМПАЊА ПРОТИВ СРБА, Вучићев последњи задатак – СРБИЈА У НАТО, ПРОТИВ РУСИЈЕ | СРБски ФБРепортер

Постави коментар